Tudományos Szieszta

Földrajz és Környezettudományi Intézet

Varázstorony

(Természettudományi Pályaorientációs és Módszertani Központ)

Külső kapcsolatok

FutureRFID - Az RFID/NFC technológia továbbfejlesztési lehetőségei az "Internet of Things" koncepciói mentén - TÁMOP pályázat
Alkalmazható természettudományok oktatása a Tudásalapú Társadalomban - TÁMOP pályázat
EKF TTK Mesterképzés a Tudásalapú Társadalom szolgálatában - TÁMOP pályázat

„A Nagy Túlélési Túra” – avagy harminc kilométer egy nap alatt a Bükkben

2009. október 11.-én, Dr. Dávid Árpád vezetésével, ötvenegy földrajz szakos hallgató geomorfológiai terepgyakorlaton vett részt a Bükk hegységben. Először autóbusszal elmentünk Nagyvisnyóra. Itt van a kezdőpontja a már hagyományosan, hosszú évek óta ősszel sorra kerülő terepgyakorlatnak. Az útvonal: Nagyvisnyó – Ablakoskő völgy – Bánkút – Nagymező – Háromkő – Háromkő alja – Heregrét – Tamás kút volt. Cél: kőzettani, szerkezet-földtani, geomorfológiai, talajtani, növényföldrajzi megfigyelések végzése.Az időjárás kegyes volt hozzánk. Más túrázók, kirándulók nem zavarták a csoportot a kijelölt cél elérésében. Szakadó esőben másztunk át vagy bujkáltunk az Ablakoskő völgyet majdnem járhatatlanná tevő fatörzsek alatt. Hasonló körülmények között tanulmányoztunk felszíni karsztformákat a Nagymezőn. A Háromkőn a felélénkülő szél igyekezett elnyomni a geomorfológiai látnivalókról beszélő tanár hangját. Mire a Heregrétre értünk elállt az eső. A Heregréttől D-re levő útkanyarban a szerkezetképző erők tevékenységének nyomait már napsütésben tanulmányoztuk. A Tamás kútnál buszra szálltunk és koszosan, nedvesen, fáradtan, ám vidáman értünk vissza Egerbe késő délután.