A tantárgy megnevezése Helyi gazdaságfejlesztés |
Kód NBT_FD128G2 |
Kreditszám 2 |
A tantárgyért felelős szervezeti egység Földrajz Tanszék |
A kurzus jellege Gyakorlat |
Kontaktóraszám 28 |
Előfeltételek NBT_FD140K3 |
Az értékelés formája Gyakorlati jegy |
Tantárgy leírása
A tantárgy tanításának alapelvei és céljai:
A „Helyi gazdaságfejlesztés” előadáson elsajátított terület- és településmarketinggel kapcsolatos elméleti ismereteket a hallgatók tovább tudják bővíteni, és esettanulmányok segítségével megismerik a gyakorlati alkalmazásokat.
A tantárgy főbb tematikai csomópontjai:
A terület- és településmarketing a gyakorlatban: a hallgatók kiselőadás formájában ismertetik, elemzik és értékelik egy-egy választott földrajzi terület (település, kistérség, megye, régió) marketingmunkáját.
Módszerek: Önálló információgyűjtés és -feldolgozás. Hallgatói kiselőadások tartása és team-munkában történő értékelése a szakmai és a módszertani szempontok figyelembevételével.
Követelmények, a tanegység teljesítésének feltételei:
- gyakorlatokon való aktív részvétel, az évközi feladatok teljesítése - 20%;
- az aktuális referendumhoz való hozzászólások - 20%;
- prezentációra való felkészülés és annak megtartása - 60%.
Kötelező irodalom:
- ASHWORTH, G. J. - VOOGD, H. 1997: A város értékesítése. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 264 p.
- KOZMA G. 2007: Terület- és településmarketing. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 178 p.
- PISKÓTI I. - DANKÓ L. - SCHUPLER H. 2002: Régió- és településmarketing. KJK-KERSZÖV, Budapest, 389 p.
Ajánlott irodalom:
- FOJTIK J. 1999: Városmarketing az Interneten - lehetőségek és eredmények. Tér és Társadalom 1-2. pp. 75-88.
- GARAMHEGYI Á. 2000: Településmarketing, mint a településfejlesztés eszköze. PhD dolgozat, SZTE TTK, Szeged, 122 p. (www.sci.u-szeged.hu/gafo)
- GORDOS T. 2000: A városmarketing néhány kérdése. Tér és Társadalom 2-3. pp. 183-193.
- JANKÓ F. 2002: A hely szelleme, a településimage és településmarketing. Tér és Társadalom 4. pp. 39-62.
- KOVÁCS Z. - MICHEEL, M. - UDVARHELYI G. 2002: A poszt-szocialista városok változó imázsa és a városmarketing lehetőségei Budapest és Lipcse példáján. Földrajzi Értesítő 1-2. pp. 113-137.
- RECHNITZER J. 1995: Vázlatpontok a településmarketing értelmezéséhez és kidolgozásához. Tér és Társadalom 1-2. pp. 5-16.
Tantárgyfelelős: Dr. Tóth Antal
Oktatók: Dr. Tóth Antal