Tudományos Szieszta

Földrajz és Környezettudományi Intézet

Varázstorony

(Természettudományi Pályaorientációs és Módszertani Központ)

Külső kapcsolatok

FutureRFID - Az RFID/NFC technológia továbbfejlesztési lehetőségei az "Internet of Things" koncepciói mentén - TÁMOP pályázat
Alkalmazható természettudományok oktatása a Tudásalapú Társadalomban - TÁMOP pályázat
EKF TTK Mesterképzés a Tudásalapú Társadalom szolgálatában - TÁMOP pályázat

Helyi gazdaságfejlesztés

A tantárgy megnevezése
Helyi gazdaságfejlesztés
Kód
NBT_FD128G2
Kreditszám
2
A tantárgyért felelős szervezeti egység
Földrajz Tanszék
A kurzus jellege
Gyakorlat
Kontaktóraszám
28
Előfeltételek
NBT_FD140K3
Az értékelés formája
Gyakorlati jegy
 

Tantárgy leírása

A tantárgy tanításának alapelvei és céljai: 

A „Helyi gazdaságfejlesztés” előadáson elsajátított terület- és településmarketinggel kapcsolatos elméleti ismereteket a hallgatók tovább tudják bővíteni, és esettanulmányok segítségével megismerik a gyakorlati alkalmazásokat.

A tantárgy főbb tematikai csomópontjai:

A terület- és településmarketing a gyakorlatban: a hallgatók kiselőadás formájában ismertetik, elemzik és értékelik egy-egy választott földrajzi terület (település, kistérség, megye, régió) marketingmunkáját.

Módszerek: Önálló információgyűjtés és -feldolgozás. Hallgatói kiselőadások tartása és team-munkában történő értékelése a szakmai és a módszertani szempontok figyelembevételével.

Követelmények, a tanegység teljesítésének feltételei:

  • gyakorlatokon való aktív részvétel, az évközi feladatok teljesítése - 20%;
  • az aktuális referendumhoz való hozzászólások - 20%;
  • prezentációra való felkészülés és annak megtartása - 60%.

Kötelező irodalom:

  • ASHWORTH, G. J. - VOOGD, H. 1997: A város értékesítése. Közgazdasági és Jogi Könyvkiadó, Budapest, 264 p.
  • KOZMA G. 2007: Terület- és településmarketing. Kossuth Egyetemi Kiadó, Debrecen, 178 p.
  • PISKÓTI I. - DANKÓ L. - SCHUPLER H. 2002: Régió- és településmarketing. KJK-KERSZÖV, Budapest, 389 p. 

Ajánlott irodalom:

  • FOJTIK J. 1999: Városmarketing az Interneten - lehetőségek és eredmények. Tér és Társadalom 1-2. pp. 75-88.
  • GARAMHEGYI Á. 2000: Településmarketing, mint a településfejlesztés eszköze. PhD dolgozat, SZTE TTK, Szeged, 122 p. (www.sci.u-szeged.hu/gafo)
  • GORDOS T. 2000: A városmarketing néhány kérdése. Tér és Társadalom 2-3. pp. 183-193.
  • JANKÓ F. 2002: A hely szelleme, a településimage és településmarketing. Tér és Társadalom 4. pp. 39-62.
  • KOVÁCS Z. - MICHEEL, M. - UDVARHELYI G. 2002: A poszt-szocialista városok változó imázsa és a városmarketing lehetőségei Budapest és Lipcse példáján. Földrajzi Értesítő 1-2. pp. 113-137.
  • RECHNITZER J. 1995: Vázlatpontok a településmarketing értelmezéséhez és kidolgozásához. Tér és Társadalom 1-2. pp. 5-16.

Tantárgyfelelős: Dr. Tóth Antal
Oktatók: Dr. Tóth Antal

Languages

Belépés

nEtSZKÖZKÉSZLET

TTK logo

Regionális Tudásközpont

International Conference on Applied Informatics