MIDK 2014 program
A Debreceni Egyetem Matematika- és Számítástudományok Doktori Iskolája és az egri Eszterházy Károly Főiskola közös szervezésében 2014. január 24-26-án Matematika és Informatika Didaktikai Konferenciát (MIDK 2014) rendez Egerben.
A konferencia fő célja, hogy a magyarországi és a határon túli, matematika és informatika didaktikával foglalkozó kutatók számára találkozási lehetőséget biztosítson: a résztvevők beszámolhassanak aktuális kutatásaikról, tanácsokat, ötleteket kapjanak, esetleg bekapcsolódjanak egymás munkájába, közös programot indítsanak. A konferencia alkalmat nyújt arra is, hogy a PhD hallgatók bemutathatják terveiket, eredményeiket, útmutatást kaphatnak tapasztaltabb kollégáiktól.
A konferencián elhangzó előadások néhány kiemelt téma köré csoportosulnak. Egy-egy ilyen téma vitaindító előadásának megtartására a matematika és informatika neves szakértőit kérjük fel. Az előadásokon kívül poszter-bemutatót is szervezünk. A poszterek alkalmasak lehetnek egyrészt rövidebb terjedelmű kutatások bemutatására, másrészt az előadáson elhangzottak kiegészítésére is.
A konferencia helyszíne: Eszterházy Károly Főiskola,
Matematikai és Informatikai Intézet
Eger, Leányka u. 4.
A konferencia nyelve: magyar
Minden érdeklődőt szeretettel várunk.
A részletes program (letölthető változat):
2014. január 24. péntek | ||
---|---|---|
12:30-14:00 | Érkezés, regisztráció helye: EKF Matematikai és Informatikai Intézete Eger, Leányka utca 4. C épület, aula |
|
14:00-14:15 | Megnyitó
helye: C-121 Maksa Gyula, a DE Matematika és Számítástudományok Doktori Iskola Didaktika Programjának vezetője Pénzesné dr. Kónya Erika, az EKT Természettudományi Kar dékánja |
|
14:15-15:05 | Plenáris előadás (helye:C-121 ) Hoffmann Miklós: Mennyire görbe egy görbe? Differenciálgeometria az általános és középiskolában |
|
15:05-15:20 | SZÜNET | |
1. szekció (helye:C-121) | 2. szekció (helye:C-106) | |
15:20-15:45 | Ambrus András: Néhány tanulság a santiagói Workshop in Mathematics Problem Solvingkonferenciával kapcsolatban |
Dr. Kántor Sándorné: Rátz László emlékezete (1863-1930) |
15:45-16:10 | Baranyai Tünde: Tehetséggondozás a BBTE Szatmárnémeti Tagozatán | Richlik-Horváth Katalin: Tantárgyak közötti kölcsönhatás, ha a tanár személye megegyezik (matematika-fizika-informatika) |
16:10-16:35 | Oláhné Téglási Ilona: Vizuális matematika nemzetközi együttműködésben | Klepp Ferenc Károly: Gondolatok németországi érettségi vizsgákról |
16:35-17:15 | SZÜNET Poszterbemutató - első emeleti csarnok |
|
1. szekció (helye: C-121) | 2. szekció (helye:C-106) | |
17:15-17:40 | Debrenti Edith: Középértékszámítás | Kollár Judit: A gazdasági képzésbe bekerülő főiskolai hallgatók matematikai előismereteinek vizsgálata |
17:40-18:05 | Csányi Petra, Pozsonyi Enikő, Szabó Zsanett: A számelmélet tanításának hatékonysága általános- és középiskolában | Földesi Edit: A kreativitás megnyilvánulásai egy feladat különböző megoldásaiban |
18:05-18:30 | Földesi Katalin: Két svéd tanterv geometriai részének összehasonlító tartalmi elemzése a Van Hiele-elmélet alapján | Molnár Sándor: Számonkérési rendszer a Pénzügyi és Számviteli (Főiskolán) Karon |
19:00- | ÁLLÓFOGADÁS helye: Hotel Szent István Eger, Legányi Ferenc utca 12. |
|
2014. január 25. szombat | ||
9:00-9:50 | Plenáris előadás (helye:C-121) Zsakó László: Informatikai tantervelmélet |
|
9:50-10:05 | SZÜNET | |
1. szekció (helye:C-106) | 2. szekció (helye:C-121) | |
10:05-10:30 | Király Sándor: A digitális képfeldolgozás e-learninges oktatásának néhány kérdése | Bessenyei Dorottya: Biadditív függvények a középiskolában |
10:30-10:55 | Radványi Tibor: Érdekes tapasztalatok az Informatika MA képzés során | Kántor Sándor: Matematika didaktikai definíciók, tételek és bizonyítások |
10:55-11:20 | Tajti Tibor: Evolúciós és neurális hálózat algoritmusok alkalmazása elektronikus oktató rendszerben | Misetáné Burján Anita: A matematikai gondolkodás jellegzetes vonásainak megjelenése a sakkozói gondolkodásban |
11:20-11:45 | Kusper Gábor: Hogyan tanítsuk a mesterséges intelligenciát programtervező informatikusoknak programozási technológiák segítségével | Ambrus Gabriella: Modellezés és problémamegoldás a matematikatanításban |
11:45-16:00 | EBÉD (helye: Hotel Szent István) VÁROSNÉZÉS |
|
16:00-16:50 | Plenáris előadás (helye: C-121) Emilia Velikova: Creating a Mathematical teaching and learning environment for stimulating mathematical creativity |
|
16:50-17:05 | SZÜNET | |
1. szekció (helye:C-106) | 2. szekció (helye:C-121) | |
17:05-17:30 | Lilla Korenova: Blended learnning az általános és középiskolai oktatásban | Szanyi Gyöngyi: A függvényfogalom kialakításának elemzése az ukrán és a magyar tantervek valamint tankönyvek tükrében |
17:30-17:55 | Kocsis Imre: A matematikai szoftverek mérnökképzésben betöltött szerepéről a gyakorlati törésmechanika szemszögéből | Ivancsó Veronika: Első éves egyetemisták matematikai kompetenciái |
17:55-18:20 | Kovács Emőd: Családbarát informatika | Kónya Eszter: A területfogalom alakítása manuális tevékenységekkel |
18:20-18:45 | ||
19:00 | VACSORA (helye: Hotel Szent István) |
|
2014. január 26. vasárnap | ||
9:00-9:50 | Plenáris előadás (helye: C-121) Vásárhelyi Éva: A matematika didaktikai kutatás matematikáról (is) szól |
|
9:50-10:05 | SZÜNET | |
1. szekció (helye:C-121) | 2. szekció (helye:C-106) | |
10:05-10:30 | Árokszállási Eszter: Játékok és feladatok Maradékországban |
Jan Guncaga: Népszerű matematika tankönyvek a Monarchia idejéből |
10:30-10:55 | Boda Judit: Törtekkel végzett műveletek nehézségei egy esti tagozatú gimnáziumban | Körtesi Péter: Drámapedagógiai eszközök alkalmazása matematikaoktatásban – A Le Math projekt ismertetője |
10:55-11:20 | Barczi Krisztina: Tanulói magyarázatok | Soós Anna: |
11:20-11:35 | SZÜNET | |
1. szekció (helye:C-121) | 2. szekció (helye:C-106) | |
11:35-12:00 | Gyimesi Eszter: Racionális számok előállítása egységtörtek összegeként | Budai László: Téri képességek fejlesztő értékelése dinamikus tesztekkel a középiskolában |
12:00-12:25 | Borbola Gábor: Böngészés a háromszögszámok világában | Bubnó Katalin – Takács Viktor: Matematikai feladatmegoldás számítógép programozással – egy középiskolai kísérlet eredményei |
12:25-12:50 | Rakamazi Richárd: Binomiális együtthatók különféle közepeivel kapcsolatos diofantikus egyenletek | Várady Ferenc: A kecske is és a káposzta is – avagy – differenciálszámítás grafikus számológéppel |
12:50-13:00 | Zárás Lajkó Károly, a DE Matematika és Számítástudományok Doktori Iskola Didaktika Programjának volt vezetője, a TMCS folyóirat főszerkesztője |
|
13:00- | EBÉD (helye: Hotel Szent István) HAZAUTAZÁS |