Navigáció

katona.i

Általános

Név
Katona Ildikó

Tanári adatok

Diploma, tudományos fokozat

 

biológia-környezettan szakos tanár (Debreceni Egyetem, 2003)

Beosztás
főiskolai adjunktus
Kutatási témák

 

 

A média szerepe az iskoláskorúak környezeti tudatának kialakításában (Debreceni Egyetem Környezettudományi Doktori Iskola)

Publikációk

Közlemények

Nemzetközi folyóiratban

A. Kosáros - I. Katona - Gy. Lakatos (2007): Sustainability Pedagogy in Practice: An Example from Health Education. Journal of Teacher Education for Sustainability. Vol. 7., p. 79-87. Daugavpils Universety (Latvia)

I. Katona. - I. Kárász  -  A. Kosáros - Gy. Lakatos (2006): The Role of Field Studies in the Methodological Preparation of the Teachers in Environmental Sciences. Journal of Teacher Education and Training. Vol. 6., p. 60-69.

A. Kosáros - I. Katona - Gy. Lakatos (2006): The Role of Higher Education in Environmental Education for Secondary Schools. Education and Sustainable development: First Steps Toward Changes. Vol. 1. p. 223-227. Daugavpils: Saule

Hazai, idegen nyelvű

I. Katona - G. Leskó - I. Kárász (2007) Environmental Learning Packages in Hungary. In:Acta Pericemonologica (rerum ambientum) Debrecina. Tomus 2, p. 268-271.

G. Leskó - I. Katona - I. Kárász - Gy. Lakatos (2007) The Role and Efficiency of the Environmental Study Packs in the Education for Sustainability. In:Acta Pericemonologica (rerum ambientum) Debrecina. Tomus 2, p. 136-149

Főiskolai jegyzet

Légrády Gy. - Kárász I. - Katona I. (2004): Gyakorlati praktikum II. (Biológiai és természetvédelmi gyakorlatok). Pedagógus Környezeti Továbbképzés sorozat 19. kötet. EKF Környezettudományi Tanszék, Eger, pp. 1-150.

Tudományos konferenciákon, rendezvényeken részvétel, előadás, poszter előadás

  • 1. Hazai tudományos konferencia

Katona I. - Kárász I. (2005): A terepgyakorlatok szerepe a környezetvédelem szakos tanárok módszertani felkészítésében. Tanárképzés - Szociális képzés - Gyermekvédelem konferencia. EKF Pedagógiai-Pszichológiai és Tanárképzési Fakultás. Eger, 2005. november 10-11. Konferencia kötet p. 234-240.

Kosáros A. - Katona I. - Lakatos Gy. (2005): A felsőoktatás szerepe a középiskolai környezeti nevelés eredményességében. Erdei Ferenc III. Tudományos Konferencia: „A vidék jövőjéért, a jövő vidékért". Kecskemét, 2005. augusztus 23-24. (poszter bemutatás)

  • 2. Hazai, nemzetközi konferencia

I. Katona - G. Leskó - A. Kosáros - I. Kárász (2008) A média szerepe a környezeti nevelésben egri diákok körében végzett felmérés alapján. In: Konferencia Kötet. IV. Kárpát-medencei Környezettudományi Konferencia, Debrecen, 2008. március 28-29.

I. Katona - G. Leskó - I. Kárász (2007) Environmental Learning Packages in Hungary. In: Abstracts Guide. The 5th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Debrecen, May 30 - June 2. 2007, p. 40, (poster pres.)

G. Leskó - I. Katona - I. Kárász - Gy. Lakatos (2007) The Role and Efficiency of the Environmental Study Packs in the Education for Sustainability. In: Abstracts Guide. The 5th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Debrecen, May 30 - June 2., 2007, p.18

A. Kosáros - Gy. Lakatos - I. Katona (2007) Health Education in Secondary Schools. In: Abstracts Guide. The 5th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Debrecen, May 30 - June 2. 2007, p. 17

  • 3. Nemzetközi konferencia

I. Katona - G. Leskó - Gy. Lakatos -I. Kárász - A. Kosáros (2008) The Role of the Media in the Environmental Education on the Basis of a Survey Among Students Between the Age of 13-17 Years. In: Collaboration on Education for Sustainable Development. Conference Guide. The 6th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Eskisehir, June 4-7, 2008, p. 52 (Abstract)

I. Katona - G. Leskó - Gy. Lakatos -I. Kárász - A. Kosáros (2008) The Role of the Media in the Environmental Education on the Basis of a Survey Among Students Between the Age of 13-17 Years. In: Collaboration on Education for Sustainable Development. Proceeding CD. The 6th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Eskisehir, June 4-7, 2008, Pp. 296-319

G. Leskó - I. Katona - I. Kárász - Gy. Lakatos (2008) The Role and Possibilities of the Hungarian Open-Air school Network in the Education for Sustainability. In: Collaboration on Education for Sustainable Development. Conference Guide. The 6th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Eskisehir, June 4-7, 2008, p. 26 (Abstract)

G. Leskó - I. Katona - I. Kárász - Gy. Lakatos (2008) The Role and Possibilities of the Hungarian Open-Air school Network in the Education for Sustainability. In: Collaboration on Education for Sustainable Development. Proceeding CD. The 6th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Eskisehir, June 4-7, 2008, Pp. 370-3...

G. Leskó - I. Katona - I. Kárász - Gy. Lakatos (2007) Application of the environmental educational packages in the education for sustainability in the secondary and elementary schools. The 1st International Conference Environment - Natural Sciences - Food Industry in European Context (ENSFI) Conference Guide. Baia Mare, November 16-17, 2007, p.

I. Kárász - I. Katona - A. Kosáros - Gy. Lakatos (2006): The Role of Field Studies in the Methodological Preparation for Teachers in Environmental Sciences. In: Education for Democracy as a Part of Education for Sustainable Development. Conference Guide. The 4th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Helsinki, May 31 - June 3, 2006, p. 68 (Abstract) (poster pres.)

D. Izsó - I. Katona - Gy. Lakatos (2006): The BISEL Method in the Hungarian Education System. In: Education for Democracy as a Part of Education for Sustainable Development. Conference Guide. The 4th International Journal of Teacher Education and Training Conference, Helsinki, May 31 - June 3, 2006, p. 67 (Abstract) (poster pres.)

 

I. Katona - I. Kárász - D. Izsó - Gy. Lakatos (2005): Importance of Methodological Courses in Teacher Eucation and Training. Proceeding CD. Detlev Lindau-Bank-Klaus Dieter Scheer (Ed.): „Holistic Education" sustanable Development, Culture and Education. Conference Guide. Vechtaer Verlag für Studium, Wissenschaft und Forschung. Pp. 445-455. The 3rd International Journal Of Teacher Education and Training Conference, May 2005 (Vechta - Germany) (poster pres.)

D. Izso - I. Katona - Gy. Lakatos (2005): Development of Practical Education in Water Quality Protection for the Sustainability. Proceeding CD. Detlev Lindau-Bank-Klaus Dieter Scheer (Ed.): „Holistic Education" sustanable Development, Culture and Education. Conference Guide. Vechtaer Verlag für Studium, Wissenschaft und Forschung. Pp. 436-444. The 3rd International Journal Of Teacher Education and Training Conference, May 2005 (Vechta - Germany) (poster pres.)

  • 4. Egyéb hazai rendezvény

Kárász I. - Katona I. - Dobos A. (2004): A szakmódszertani gyakorlatok helyzete a környezetvédelem szakon. III. Felsőoktatási Környezettani Képzési Ankét, Szombathely, 2004. november 5-6.

Kárász I. - Dobos A. - Katona I. (2004): A környezetvédelem szak gyakorlati képzésének tapasztalatai tíz év tükrében (1994-2004). III. Felsőoktatási Környezettani Képzési Ankét, Szombathely, 2004. november 5-6.

Tanszék
Környezettudományi Tanszék

Történet

Ennyi ideje regisztrált felhasználó
16 év 7 hét

Belépés